Відмінювання
іменників
I відміни
Конспект
уроку
6-А клас
Дички Наталії Іванівни,
вчителя української
мови та літератури
Мукачівської ЗОШ I – III ст. №2
ім. Т.Г.Шевченка
Мукачево
- 2014р.
Тема.
ВІДМІНЮВАННЯ ІМЕННИКІВ І ВІДМІНИ
Мета:
повторити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови, сприяти
зміцненню навичок відмінювання іменників І відміни та позначати орфограми у
відмінкових закінченнях, пояснювати їх за допомогою відповідних орфографічних
правил; формувати загально пізнавальні вміння знаходити іменники І відміни у
текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати творчі вміння використання
іменників у власних діалогічних та монологічних висловлюваннях; за допомогою
мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до природи
та почуття прекрасного.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на
основі набутих знань.
Міжпредметні зв’язки:українська література.
Обладнання: підручники, презентація , роздатковий матеріал.
Епіграф уроку:
Іменник! Він узяв собі
на плечі
Велике діло – визначати
речі…
Д. Білоус
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
1. Настановчо-мотиваційний етап.
Сіли дітки всі рівненько.
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
На дошці
прикріплено малюнки із зображенням сонця, хмаринки, квітки, які символічно
передають настрій людини.
-
Що
символізує сонце? (радість)
-
А
хмаринка? (легенька тривога)
-
Який
настрій передає квітка? (спокій)
Оберіть,
відповідно до вашого настрою, малюнок і перенесіть у свій зошит.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Евристична
бесіда.
- Що називається
іменником?
- На скільки
відмін поділяється іменник?
- Які іменники
належать до І відміни? (Слайд
2)
2. Вибіркове
списування. (Слайд
3)
Завдання: підкреслити
кінцевий приголосний основи і визначити групу іменника. Звірте правильність
вибору групи за … . (Слайд
4)
- То які
іменники належать до твердої, м’якої, мішаної груп?
3. Робота в
групах. (Слайд
5)
- Розподіліть
слова за групами.
ІIІ. Повідомлення теми, мети уроку.
- Молодці, гарно справилися із визначенням іменників І відміни та її груп, а тепер перед
нами завдання, яке потребує уваги: навчитися правильно відмінювати іменники І відміни - отож записуємо тему уроку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником
(ст.97).
Розгляньте зразки відмінювання іменників І відміни. Чи
однакові закінчення мають іменники різних груп? Порівняйте із… . (Слайд 6)
Особливу увагу зверніть на закінчення орудного відмінка.
Зверніть увагу, що букви О, Е так
само вживаються і у Кличному відмінку. (ст.99)
Правило. (Слайд 7)
- Усно за поданим
зразком провідміняйте слова… . (Слайд 8)
- Перевір: (Слайд 9)
2. Вправа 245. +
картинка.
3. Спостереження над відмінюванням іменників у
множині (Слайд 10)
- Чи звернули ви увагу, що окремі іменники мають нульове
закінчення? У яких відмінках?
4. Робота з підручником :
- Опрацювання теоретичного матеріалу (ст.99), Р.в.
- Вправа 247
(усно).
V. Закріплення вивченого
матеріалу.
- Зверніть увагу
на епіграф уроку: іменник взяв на свої плечі визначати речі, а багато хто з
наших земляків взявся відповідати за нас як націю, формувати нас як націю. Звичайно, у 2014 р.
не можна не згадати Шевченка, адже весь світ відзначав 200-ліття з його
народження. Наступні види робіт будуть пов’язані саме з поетичним словом Кобзаря.
1. «Мандрівка до
поетичної скарбниці» (Слайд 11-13)
2.Творча робота.
Записати речення,
зробити синтаксичний розбір, вказати відмінок іменників першої відміни.
Зоре
моя вечірняя, зійди над горою, поговорим тихесенько в неволі з тобою.
(Автор поезії.)
Визначити усно відмінок
іменників гора, зоря в поданих
словосполученнях.
3. Релакс - хвилинка (робота з малюнком).
(Слайд 14)
VI. Підсумок уроку.
1. Лінгвістичний двобій. (Слайд 16)
2. Усне
малювання. (повторити).
- Хто б тепер намалював Сонечко? Хмаринку?
Квітку?
VІI. Оцінювання.
VІIІ. Домашнє завдання . Вивчити
§29, вправа 250.
За бажанням –
написати твір «Королева Мова», використовуючи у різних відмінках іменники І
відміни.
Немає коментарів:
Дописати коментар